OMD Rotterdam 9-9-2017

Best wel heftig om er als pensionado een werkdag van 10 uur van te maken πŸ™‚

Een natte start, heb ik dat ook eens mee gemaakt. Het starten en weer stoppen van de Rennes voelt ondertussen behoorlijk aan als appeltje eitje.

Mijn ijzerdraadkrammen hebben de drijfriem wederom een dag aan de gang weten te houden, onderweg een paar keer een nieuw ijzerdraadje moeten ‘naaien’, bijna eind goed, al goed.

‘Gelukkig’ op de terugweg begon mevrouw ineens voor stoomboot te spelen met bijbehorende pluimen en dat was voor nu even het einde van het Rennes varen.

Zoals al eerder gebeurd was de aandrijfriem van de waterpomp spoorloos verdwenen. Motor uit en over op elektrisch. Beide riemen dienen nu vervangen c.q. definitief gerepareerd te worden. Dus even geen Rennes, helaas het is niet anders.

Bijna thuis was de generator ook uitgevallen wegens koelproblemen. Dit was verwacht en de reden bekend.

Bij het Arsenaal de gekitte wierpot open gebroken en de paal kroos verwijderd die zich hier opgehoopt had. Aanvoerleiding ontstopt en weer in elkaar gezet. De lektest zag er goed uit.

Ik heb wat ideetjes om eea te verbeteren. Hopelijk gaat het elektrisch varen vandaag (zondag) probleemloos.

Al met al was dit voor mij weer een super pakschuitdag, met diverse 18e eeuwse prbleempjes πŸ™‚

Dit bericht is voor mij meteen een test om te kijken hoe dit werkt.

Reageren is niet mogelijk